Joe -

Låt de sista åren, bli det bästa i vårt liv.

_____________________________________________________________________________ **Datum: 2008-11-08 Klockslag: 00:07:27
..............Då ska vi tänka på de stunder, som var vackrast i vårt liv.

Igår var en sån fin dag. Farmors begravning ägde rum igår för dom som inte vet. Jag har inte ord som räcker till att förklara dagen. Det enda jag kan säga att jag grät i stort sett hela tiden och det var extremt mycket folk som hade skickat in bidrag till olika fonder, tex hjärt och lungfonden. Det var riktigt fint och rörande. Likaså själva begravning, personlig och fin. Dikterna och talen passade in perfekt och som alla säger; hon har det bättre nu. Hennes sista tid var riktigt jobbig och hon har gått igenom mycket, så mycket lidande. Men samtidigt visade hon att hon var så stark, vissa av hennes organ hade slagit ut men hon fortsatte kämpa och kom tillbaka så vi hann träffa henne ordenligt. När hon var vid medvetande och var så nära att komma tillbaka när hon fick bakslag. Sedan somnade hon sakta och lugnt in på sjukhuset i Lycksele. Min farmor är den envisaste och starkaste person jag vet, hon är någon jag verkligen ser upp till.

Jag hade inte riktigt fatta vad som hänt eftersom jga varit i övik och inte märkt av det lika mycket. Därför har dessa dagar varit så himla jobbiga, allt kommer tillbaka och jag börjar förstå. Men helst så vill jag inte, min farmor som var den bästa kan inte vara borta? Att gå in på svanvägen och mötas av en stor varm famn och massa god mat. Jag vill kunna göra det föralltid. Hennes mat slår allt, helt underbart god. Hennes hemgjorda bröd, sylt, bullar och palt, ingen slår det!!! Allt smakade så gott.  Och när jag sov där som liten, det var det bästa jag visste. Att få sova hos farmor i hennes mysiga täcke. Alla minnen i kaskeluokt, inget blir sig likt där utan farmor uppe på gården.

Nej nu måste jag sluta, tangentbordet är alldeles blött.....
min saknad växer alltmer.

Det som är så frusterande är att jag varit borta det här sista året och att jag inte haft tid att åka till henne. Jag har inte tagit till vara på tiden, för när det väl var sommarlov och jag hade tid åkte hon in för operationen. Och har varit på sjukhuset sedan dess. Jag saknar henne, så mycket....

-

Blond, brunt eller grönt som det är nu?
nejtack till grönt och blondt är jag så JÄVLA LESS på.

JAG VILL HA FÖRÄNDRING !!

jag skulle vilja göra om mitt hår ordenligt, men avd jag än gör så blir det inte lyckat iaf. Nu är det typ grönt? Ja, det ser iaf hemskt ut och brunt vill jag inte heller ha det, inte blondt heller för den delen för det är jag så jävla less på... jaja, får väl se om man blir grönhårig ett tag nu. Får väl köra med uppsatt eller nåt? Usch...

nej imorrn åker jag till lycksele för att försöka tänka på annat och roa mig.
så sängen kallar, godnatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0