Joe -

2011

_____________________________________________________________________________ **Datum: 2011-01-07 Klockslag: 01:00:42
2010

När jag tänker tillbaka på 2010 kan jag enkelt säga att det var de bästa året i mitt liv, hittills. Mycket svett, skratt och tårar. En bra hockey säsong 09/10 där jag lyckas göra 10 poäng, bra för att vara jag. Riktigt bra. Ett SM-brons än en gång, annan valör detta år! Underbart Påsklov med K, familjen och släkten i Tärna. Studentfirande med bästa klassen, studenten kom, balen. Allt bara sprang förbi men jag försökte njuta så gott jag kunde. Den första (och bästa) hockeygym klassen i Örnsköldsvik med tjejer gick ut. Knöt riktigt starka band med vissa, som jag inte visste då, skulle bli bland några av de starkaste. 13 underbara tjejer som jag fick dela tre oförglömliga år med. 

Flytt från Valla som sved i hjärtat, en trygghet försvann i och med de. Skolan, valla och hockeygym var någonting jag älskade. Sommaren kom och jag jobbade på ica, en bra lärdom och tufft. Hela sommaren på ica där jag försökte trycka in träning, en del partaj och även kvalitetstid med vänner, familj och K. Lika snabbt som studenten var över, försvann också sommaren. Hösten kom och jag valde att gå en ledarskapsutbildning på Hampnäs, leva snålt på bidrag och träna, det är väl så min höst sett ut. Jag flyttade till en liten etta, centralt i stan. Försöker trycka bort min rädsla för mörker och att vara ensam och det går framåt. Jag och K slets isär för en stund men hittade tillbaka till varandra och nu är det starkare än någonsin.

Ny tränare, nytt lag, med rätt många gamla kvar och ännu en hockeysäsong började. 10 vinster i rad till följd av 3 förluster men vi avslutade bra med en seger innan juluppehållet. Ligger med i toppen av tabellen och alla är med i båten igen, vi ska högst upp iår!

Jag har utvecklats inom hockeyn men också som människa. Jag har gjort debut med damkronorna där jag spelat några matcher och fler vill jag att det ska bli, hårt jobb.

Just nu ser jag framemot 2011, mycket kan hända och framtiden ser ljus ut.

pain in my heart

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag saknar dig!

2011-01-08 @ 03:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0